سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

G-Cans بزرگترین مجتمع حفاظتی خطر سیلاب در جهان

پروژه G-Cans بزرگترین مجتمع حفاظت از خطر سیل در جهان است. نام رسمی آن کانال زیرزمینی منطقه متروپولیتن است ، اما عنوان  معبد زیرزمینی  G-Cans به دلیل ستون های داخلی نگهدارنده ، که یک غار بزرگ را برای بازدید کننده تداعی می کند شناخته شده تر است. هدف از این مجتمع حفاظت شهر توکیو از سیلاب است.... 

  ضلع شمالی G-Cans  از Kasukabe، شهری واقع در Saitama در 30 کیلومتری شمال توکیو شروع می شود. ضرورت ساخت چنین سازه ای حفاظت از خطر طغیان رودخانه ها و آبراه های اصلی در طول توفان و دوره های بارندگی بوده است.

در واقع، پروژه  G-Cans آب سیلاب را از رودخانه های اطراف توکیو،  Oochi Kotone، Arakawa، Kuramatsu   و  Nagakawa  ،  جمع آوری و به رودخانه Edogawa منتقل می کند. این رودخانه از رودخانه Tone منشعب ، و پس از عبور از چند شهر در مسیر خود به خلیج توکیو ختم می شود. این مجموعه  2 میلیارد دلاری، شهرک های منطقه توکیو را ازخطر سیلاب محافظت می کند.

این مجموعه در طول  17 سال ، بین سال های 1992 و 2009 ساخته شده است. و دارای 6 قسمت شامل ،  5 سیلوی بتنی با 32 متر قطر و 65 متر ارتفاع ، و یک مخزن بزرگ آب ، مشهور به معبد، با 59 ستون با ارتفاع 20متر می باشد . ارتفاع این قسمت بیش از دو برابر ، کوتاه تر از سیلو های دیگر است ولی دارای سطح گسترده ای با طول 177 متر و عرض 78 متر می باشد. معبد زیرزمینی در انتها به پمپ MW 7810 و توربین های بخار  hp14000 متصل می شود که قادر به انتقال حدود 200 متر مکعب آب در هر ثانیه به رودخانه  Edogawa است . این رودخانه درمحل تقاطع بادشت  Kantoبا ارتفاعی ، برابر20 متر از سطح دریا ،  پایین تر از پایتخت ژاپن قرار دارد.

 معبد و سیلوها از طریق تونلی با قطر 10.6 متردر طولی برابر 6.5 کیلومتر به هم  متصل می شوند که در 50 متری زیر سطح زمین قرار دارد. هنگامی که سیل رخ می دهد سیلوها تا  ارتفاع نهایی آب واقع در قسمت معبد پر می شوند  ، سپس به رودخانه پمپ می شوند . کل فرآیند توسط یک اتاق کنترل مشاهده می شود.


 در ماه های خشک سال به عنوان یک جاذبه توریستی استفاده می شود. پله ثابتی دردیوار سیلو ،دسترسی به تونل را میسر می سازد. با این حال، اگر شما به عنوان یک توریست در ژاپن هستید و می خواهید آن را ببینید، یک دوست ژاپنی زبان نیاز دارید چون تمام توضیحات به زبان محلی می باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد