سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

10 پروژه برتر دنیا

1- کانسپت شهرهای آینده:

شکل زیر اگر چه یک پروژه مهندسی نیست ، اما ایده بسیاری از کار طراحان در رابطه با طرح شهرهای آینده خواهد شد. جزیره Havvada یکی از آنها است.


    

 

2- کانسپت  جزیره  Havvada :

یک جزیره مصنوعی است که برای اجرا در نزدیکی سواحل ترکیه پیشنهاد شده است. این جزیره مسکنی برای 300000 نفرخواهد بود و از 6 گنبد متشکل از سطوح هندسی تشکیل شده است.



3. متروی نیویورک:

 این  مترو چهارمین سیستم مترو در جهان با طول 700 مایل (1126.5 کیلومتر) است.



 4 - Marmaray:

 تونل راه آهن است که اروپا  را به ساحل آسیا متصل می کند که قبلا یک بخش بازبود. این بخش با چهار ایستگاه به طور رسمی در تاریخ 29 اکتبر 2013 به مناسبت جشن 90 سالگی  جمهوری ترکیه افتتاح شد.



 5 - کانال پاناما:

 این کانال برشی بین آمریکای شمالی و آمریکای لاتین است که زمان سفر کشتی های باریره به شدت کاهش می دهد . حفاری این کانال برای اولین بار توسط فرانسه در سال 1884 آغاز شده بود، اما مسائل مهندسی قوی آنها را مجبور به متوقف کرد. بار دیگر در سال 1904 ، احداث کانال توسط ایالات متحده آمریکا آغاز ، و اتمام آن مدت ده سال طول کشید.



6. کانال دبی:

انتظار می رفت که در سال 2012 به پایان خواهد رسید اما به دلیل مشکلات مالی هنوز به اتمام نرسیده است. برای ساخت این کانال 11  میلیارد دلار و ساخت شهرجدید اطراف کانال 50 میلیارد دلار هزینه اختصاص داده شده بود. طرح نشان می دهد که کانال دبی برای قایق ها و کشتی های کوچک با عرض 150 متر و عمق 6 ، مناسب خواهد بود.



7. جزایر جهان:

 این مجمع الجزایر تشکیل شده از جزایر مصنوعی به صورت یک نسخه از نقشه جهان است که در4 کیلومتری سواحل دوبیدرامارات متحده عربی واقع شده است. مساحت هر جزیره بین 14000 تا 42000 متر مربع است. برای ساخت و ساز کل مجمع الجزایر 321 میلیون متر مکعب شن و ماسه و 386 میلیون تن سنگ مورد نیاز است.



8 - حفاری بزرگ بوستون:

 این پروژه رسما پروژه تونل است، اما بیشتر مردم آن را به عنوان حفاری بزرگ می دانند. اهداف این پروژه ، عمدتا تغییر مسیر و ساخت چند شریان جاده اصلی و تونل بود. کار بین سال های 1991 و 2006 انجام شد




9- سد سه دره:

 این سد یک دیوار غول پیکر در رودخانه یانگ تسه ، نزدیکی شهر Sandouping  استان Hubei چین است. در حال حاضربا تولید حدود  MW 22500 در هر سال بزرگترین نیروگاه برق در جهان است. از مزایای دیگر این سد جلوگیری از جاری شدن سیل در بخش های پایین دست رودخانه است.




 10- ایستگاه فضایی بین المللی ( ISS ):

در حال حاضر این ایستگاه بزرگترین شاهکار مهندسی بشر در مدار اطراف زمین است. این ایستگاه به طور عمده عبارت است از محل قابل سکونت ، علوم ماژول، خرپاهای خارجی و پانل های خورشیدی برای ارائه قدرت. ایستگاه فضایی بین المللی از ادغام دو ایستگاه فضایی سابق ، میر 2 روسیه و آزادی آمریکایی تشکیل شده است این ایستگاه به طور مداوم با اضافه کردن ماژول های جدید در حال گسترش است و گاهی اوقات حتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد