سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

نکته ها و ترفندهای اتوکد(7)

31-  اگر نام کامل دستوری را ندانید ، می توانید چند حرف ابتدای آن را وارد کرده ، کلید Tab  را چند بار بفشارید تا تمام دستورهایی که با حروف وارد شده شروع می شوند ، نمایش داده شده و بتوانید دستور مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اتوکد ورژن 2013 و بالاتر با وارد کردن اولین حرف در خط فرمان تمام دستوراتی که با حرف وارد شده شروع می شود ، اتوماتیک لیست می شود.

32- نوشتنن متن با استفاده از دستور DTEXT 

تفاوت اصلی این دستور با دستورTEXT  این است که دستور DTEXT دارای قابلیت دریافت متن چند خطی است.این دستور چند خط را هم زمان دریافت می کند و برای هر کدام از آنها عنصر جداگانه ای می سازد ، در نتیجه می توانید یکی از خط ها را جداگانه جابجا کنید.

این دستور ، کلیدهای میانبر ، آیکن ، گزینه منو و دستور میانبر خط فرمان ندارد.

33- نوشتنن متن با استفاده از دستور MTEXT

این دستور متن های چند خطی تولید می کند و تفاوت آن با  DTEXT این است که خط های مختلف عناصر جداگانه ای به شمار نمی روند ، نکته مهم دیگری که در مورد این دستور وجود دارد این است که تنظیم های زیادی در اختیار کاربر قرار می دهد.

34- غیر فعال کردن موقت متن ها با استفاده از دستور QTEXT  

معمولا در زمان طراحی نیازی نیست که متن ها را مرور کنید یا حداقل می توانید آن را به پایان کار موکول کنید تا در زمان طراحی فایل سنگین نباشد.اگر فایل شما عناصر و به خصوص متن های زیادی داشته باشد ، می توانید دستور QTEXT را اجرا کرده ، گزینه ON را انتخاب کنید تا به جای هر خط متن یک مستطیل نمایش داده شود. پس از پایان طراحی می توانید دوباره دستور را اجرا کرده و به آن مقدار OFF را بدهید تا متن ها به حالت اولیه باز گردند.

35-  پیوسته کردن چند خط ترسیم شده با دستور LINE وتبدیل آنها به PLINE

ابتدا فرمان PEDIT را اجرا  کنید ، در جواب در خواست   Select polyline or [Multiple]: حرف M را تایپ و اینتر کنید ، خطوط را انتخاب و اینتر کنید.در خواست

Convert Lines, Arcs and Splines to polylines [Yes/No]? <Y> Y

را تاتید کنید.در جواب درخواست

Enter an option [Close/Open/Join/Width/Fit/Spline/Decurve/Ltype gen/Reverse/Undo]:

J را تایپ و اینتر کنید حال چند خطیها به pline  تبدیل شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد