سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

پل نانپو



رودخانه Huangpu  ، آخرین شاخه مهم رودخانه Yangtzeدر مسیر دریای چین شرقی است. این رودخانه دارای 113 کیلومتر طول هست.پل Nanpu  یکی از پل های واقع روی رودخانه Huangpu است که مرکز شانگهای را به ناحیه Pudong ، واقع در آن سمت رودخانه ، وصل می کند.توسعه و پیشرفت سریع Pudong یکی از دلایل ساخت این پل هست. ...

  پل ازطریق یک قوس اسپیرال بزرگ ، شبیه به یک فنر،  خیابان Zhongshan جنوبی را به خیابان Lu Jiabing وصل می کند. از نکات مثبت این پل ، جذب توریست و قرار گرفتن به عنوان سمبل ناحیه Pudong را می توان نام برد.



پل Songpu که در سال 1975 ساخته شده بود به دلیل اینکه دور از مرکز شانگهای قرار داشت نتوانست مشکل ترافیک سواحل رودخانه را به شکل صحیح حل کند ، این امر ضرورت اجرای دومین پل ، روی رودخانه را آشکار می کرد.

پروژه پل Nanpu در آگوست سال 1986 تصویب و اجرای آن پس از دو سال در 1988 شروع شد. ساخت پل در 20 ژوئن 1991 کامل و در 19 نوامبر همان سال بصورت رسمی افتتاح شد.



پل Nanpu چهارمین پل کابلی دنیا ، 8346 متر طول دارد که بخش عظیمی ازاین طول در حدود 7500متر شامل قسمت قوس اسپیرال پل می شود ، قسمت عبور شده از روی رودخانه با 846 مترطول در ارتفاع 46 متری ترازآب قرار دارد.

سازه پل به وسیله دو پایه اصلی H شکل تحمل می شود که 150 متر ارتفاع دارند ، بدنه پل از فلز و بتن ساخته شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد