سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

نقشه اتوکد جایگاه سوختگیری

جایگاه های سوختگیری را می توان با سایر خدمات تجاری در هم آمیخت. راننده می تواند به سوخت , روغن , سرویس و نگهداری , تعمیرات , لوازم جانبی اتومبیل و سایر کالاها , در یک محل دست یابد.

   

اگر در طول یک خیابان , چندین جایگاه سوخت باشد , بلید بین هر دو جایگاه بیشتر از 100 متر باشد و اگر خیابان حامل ترافیک سنگین بلشد , 250 متر فاصل باشد.

در جاده های خارج از محدوده شهر , باید حدودا هر 25 کیلومتر یک جایگاه سوخت وجود داشته باشد . مساحت 800 متر مربع برای هر جایگاه سوخت کافی است , اما برای جایگاه با امکانات سرویس دهی , در حدود 1000 متر مربع فضا لازم است. تاسیسات بزرگ , معمولا تا 2000 متر مربع فضا نیاز دارند.

جایگاه های سوخت باید بگونه ای باشند که به آسانی بتوان وارد آن شد , کاملا در دید قرار داشته و از مسافت دور قابل تشخیص و تا حد امکان به مسیر خیابان یا جاده نزدیک باشند. این محل ها تقریبا نباید در مرکز شهر واقع شوند بلکه باید در راه های خروجی از شهر و مسیرهای فرعی قرار بگیرند. پشت چراغ قرمز یا در پیچ ها , محل مناسبی برای این جایگاه ها نیست . یک راهکار بهتر , قرار دادن آن ها قبل از پیچ است طوری که مشتریان جایگاه بتوانند از جایگاه , وارد راه جانبی شوند.

جهت دریافت فایل اتوکد , روی تصویر مربوطه کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد