سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

زمین های گلف

زمین های گلف , بهتر است که در زمین های دارای پستی و بلندی با شیب ملایم قرار گیرند و اگر سایت حالت ساحلی دارد , در تپه های شنی. به طور مطلوب , زمین باید با جنگل احاطه شده و دارای موانع طبیعی باشد(مثل نهرها , دریاچه ها و غیره). اندازه زمین به تعداد سوراخ ها و طول آن ها ( یعنی فاصله از گوه زیر توپ تا سوراخ) بستگی دارد. با زمین های گلف نمی توان همچون سایر امکانات ورزشی قانونمند و استاندارد شده رفتار کرد.


  
امروزه زمین های گلف را تقریبا می توان فقط در مناطق روستایی ساخت , به خصوص در مناطقی که بیشتر برای زراعت و جنگلداری مورد استفاده قرار می گرفته است. قبل از شروع هر گونه طراحی , بررسی دقیق سایت باید به عمل آمده باشد. به هنگام در نظر گرفتن یک زمین جدید , یک جمعیت حدودا 100000 نفری در منطقه ای که کمتر از 30 دقیقه با اتومبیل فاصله داشته باشد , برای زمین دارای 9 سوراخ لازم است. این امر باید تضمین کند که شمار عضویت به تعداد لازم برای یک کلوب گلف پایدار ( حدودا 300 عضو ) می رسد.
قسمت مهم هر زمین گلف , منطقه تمرین است که در بر گیرنده یک محدوده تمرین اولیه , یک چمن تنرین و یک چمن همراه با حفره ماسه است. محدوده تمرین اولیه تا حد امکان مسطح بوده دارای 80 متر عرض باشد تا امکان تمرین 15 گلف باز فراهم آید. طول آن باید حداقل 200 متر یا به طور ایده ال 225 متر بوده به طریقی قرار گرفته باشد که برای سوراخ های مجاور باعث بروز اشکال نشوند. چمن همراه با حفره ماسه باید دارای حداقل 300 متر مربع مساحت باشد. موانع گودال ماسه ای برای پرتاب های تمرینی باید حداقل 200 متر مربع بوده دارای عمق متغیر باشند. بهترین محل برای منطقه تمرین , در مجاورت ساختمان کلوب است.

پلان زمین گلف باید عموما براساس تدارک یک زمین 18 سوراخی باشد. به این ترتیب باید یک مساحت 55 هکتاری ترجیحا 60 هکتاری , در درازمدت در دسترس باشد. برای آنکه بتوان نیم دور (9 سوراخ) در یک زمین گلف 18 سوراخی بازی کرد , اولین گوه زیر توپ و چمن نهم و نیز گوه دهم و چمن هجدهم باید تا حد امکان به ساختمان کلوب نزدیک باشد.

در ادامه فایل اتوکد چند نمونه زمین و بلوک های اتوکد مربوط به گلف را می توانید دریافت کنید.


نقشه اتوکد پلان زمین گلف -1

نقشه اتوکد پلان زمین گلف -2

بلوک اتوکد گلفباز

بلوک اتوکد ماشین گلفبازی -1

بلوک اتوکد ماشین گلفبازی -2



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد